Kompetencje Komisji Rady Miasta

 Komisje Rady Miasta Wysokie Mazowieckie 

1. Komisja Finansowa 

Do kompetencji Komisji Finansowej należy:

  • opiniowanie projektów uchwał budżetu miasta oraz sprawozdań z działalności finansowej,

  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat,

  • opiniowanie projektów uchwał w sprawach majątkowych miasta, przekraczających zakres zwykłego zarządu, między innymi nabycie oraz obciążenie nieruchomości gruntowych,

  • wydzierżawianie lub najem tych nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata,

  • opiniowanie długoterminowych pożyczek i zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji oraz remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Miasta,

  • opiniowanie projektów uchwał Rady Miasta dotyczących zakresu finansowania działalności Rad Osiedlowych oraz przekazywania im składników mienia,

  • ocenianie wniosków i postulatów mieszkańców miasta (Rad Osiedlowych),

  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie współpracy z innymi organami.

2. Komisja Funkcjonowania Miasta 

Do kompetencji Komisji Funkcjonowania Miasta należy:

  • opiniowanie zadań z zakresu infrastruktury technicznej, zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska,

  • opiniowanie zadań dotyczących ulic, mostów, placów, organizacji ruchu drogowego,

  • ocena stopnia zaspokojenia miasta w wodę, energię cieplną i systemy kanalizacji deszczowej i sanitarnej,

  • ocena funkcjonowania wysypiska i systemu oczyszczania miasta,

  • ocena stanu zieleni i ochrony powietrza przez zanieczyszczeniami,

  • opiniowanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,

  • opiniowanie przedsięwzięć obejmujących utrzymanie czystości cieków wodnych i zbiorników,

  • prowadzenie analiz potrzeb mieszkaniowych i infrastruktury towarzyszącej,

  • opracowanie wniosków mających na celu utrzymanie i poprawę porządku i bezpieczeństwa w mieście,

  • monitorowanie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej,

  • opiniowanie nazewnictwa ulic, placów oraz osiedli,

3. Komisja ds. Rodziny i Polityki Społecznej 

Do kompetencji Komisji ds. Rodziny i Polityki Społecznej należy:

  • ocena sytuacji rodzin na terenie miasta,

  • podejmowanie inicjatyw zmierzających do poprawy sytuacji rodzin,

  • analizowanie problematyki z zakresu pomocy społecznej,

  • opiniowanie miejskiego planu pomocy społecznej,

  • opiniowanie funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,

  • opiniowanie w zakresie problematyki związanej z pomocą rodzinom zagrożonym patologiami,

  • opiniowanie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

  • analiza potrzeb społecznych w zakresie mieszkalnictwa i możliwości ich zaspokojenia,

  • ocena funkcjonowania placówek opieki społecznej,

  • opiniowanie spraw z zakresu ochrony zdrowia,

  • wspieranie działań z zakresu opieki społecznej i ochrony zdrowia w obszarach wspólnych celów,

4. Komisja Kultury i Oświaty 

Do kompetencji Komisji Kultury i Oświaty należy:

  • opiniowanie spraw z zakresu kultury i oświaty,

  • opiniowanie projektów tworzenia, przekształcania i likwidacji placówek miejskich oraz ich struktury organizacyjnej, sposobu powoływania kierowników tych placówek,

  • opiniowanie projektu budżetu miasta oraz sprawozdań z jego wykonania w częściach dotyczących działania komisji oraz budżetów (planów finansowych) podległych placówek,

  • ocena funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,

  • stworzenie warunków do rozwoju szkolnictwa na wszystkich poziomach,

  • opiniowanie regulaminów wynagradzania nauczycieli,

  • analiza działalności miejskich placówek kultury (MOK, biblioteka)

  • wspieranie lokalnej twórczości i rozwoju sztuki w zakresie literatury, plastyki, muzyki, teatru, techniki i innych dziedzin,

  • upowszechnianie dziedzictwa (tradycji) i historii miasta,

  • analiza problemów związanych z ochroną zabytków i cmentarzy,

  • opiniowanie inicjatyw dotyczących:

  • nadania honorowego obywatela miasta,

  • nadawania innych tytułów honorowych, wyróżnień i orderów,

  • wznoszenia pomników,

  • nadawania placówkom miejskim sztandarów i imion patronów,

  • nadawania imion ulicom i placom,

  • promowanie działalności wybitnych mieszkańców miasta (nauczycieli, uczniów, twórców kultury, sportowców, działaczy społecznych) i udzielanie im wsparcia,

  • analizowanie planów i wyników pracy placówek prowadzących działalność rekreacyjną, sportową i turystyczną,

  • ocena imprez masowych organizowanych przez różne podmioty na terenie miasta,

  • współpraca z organizacjami społecznymi działającymi w zakresie kultury, oświaty i sportu, szczególnie z prowadzącymi działalność pozalekcyjną i pozaszkolną dla młodzieży, seniorów i osób niepełnosprawnych,

  • wspieranie inicjatyw młodzieży i na rzecz młodzieży prowadzących do rozwoju ich samorządności i aktywności lokalnej oraz pozytywnego wypełniania czasu wolnego,

  • współpraca z lokalnymi ośrodkami komunikacji masowej.

5. Komisja Rewizyjna 

 Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

  • opiniowanie wykonania budżetu gminy,

  • występowanie z wnioskiem do rady miasta w sprawie udzielenia lub nieudzielania
    absolutorium burmistrzowi,

  • wykonywanie innych zadań zleconych przez radę w zakresie kontroli

 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: UM Wysokie Mazowieckie

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Brzozowski

Wprowadzający: Marek Brzozowski

Data wprowadzenia: 2005-03-22

Data modyfikacji: 2015-01-23

Opublikował: Marek Brzozowski

Data publikacji: 2005-03-22